Skip to main content
ARiMR

Zobowiązania zawarte w umowach z ARiMR

W związku z zaistniałymi szkodami powstałymi w wyniku nawałnic, silnych huraganowych wiatrów i trąb powietrznych, które miały miejsce w dniach 11-12 sierpnia 2017 r. na terenie województwa kujawsko-pomorskiego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa podjęła się dodatkowych działań, które mają uprościć prowadzone czynności wobec poszkodowanych. W związku z powyższym Beneficjenci, którzy otrzymali wsparcie w ramach PROW 2007-2013 lub 2014-2020, a w wyniku strat spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi zdarzeniami o charakterze siły wyższej, nie są w stanie zrealizować choćby jednego z zobowiązań zawartych w umowie czy decyzji o przyznaniu pomocy powinni o tym poinformować Agencję.

Zgłoszenie takiego zdarzenia w odpowiednim terminie, pozwoli ARiMR na całkowite lub częściowe zwolnienie Beneficjenta z wykonania zaciągniętych zobowiązań, a w przypadku działań PROW 2007-2013, za zgodą Agencji zmianie może ulec również termin ich wykonania. Aby dokonać takiego zgłoszenia należy złożyć w Oddziale Regionalnym ARiMR właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji pisemny wniosek zawierający opis sprawy wraz z uzasadnieniem oraz niezbędnymi dokumentami, jeżeli Beneficjent jest już w ich posiadaniu. Wniosek można również złożyć w Biurze Powiatowym ARiMR. Takim dokumentem może być protokół z oszacowania powstałych szkód, sporządzony przez komisję powołaną w tym celu przez wojewodę.