Drukuj
Kategoria: Aktualności
Potwerdź swój Profil Zaufany w naszym urzędzie

 Informujemy, iż od maja 2021 r. w Urzędzie Gminy w Kęsowie istnieje możliwość potwierdzenia swojego Profilu Zaufanego.

 Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet. Na przykład:

Profil zaufany pozwala też złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, wymieniać korespondencję na przykład z ZUS-em, oddziałem NFZ, urzędem gminy i załatwiać inne sprawy urzędowe przez internet. Jeśli nie lubisz kolejek w urzędach, profil zaufany Ci się przyda.

 

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową.

Jeśli masz konto w jednym z niżej wymienionych banków:

- kliknij nazwę banku, zaloguj się na swoje konto, znajdź formularz zakładania profilu zaufanego, wypełnij go i wyślij bezpośrednio z konta.

Profil zaufany możesz też potwierdzić za pomocą konta w systemie Envelo Poczty Polskiej.

Jeśli Twój bank Ci tego nie umożliwia, możesz złożyć wniosek przez internet, a potem potwierdzić go w punkcie potwierdzającym (punkty potwierdzające to urzędy skarbowe, oddziały NFZ, ZUS).

 

Jak to zrobić?

Profil zaufany możesz też założyć od razu w jednym z punktów potwierdzających, nie rejestrując się przez internet. Jednak w czasie pandemii nie jest to zalecany sposób. Unikaj kontaktów społecznych, wypełnij najpierw i wyślij formularz online.

Profil zaufany jest ważny trzy lata. Możesz go sobie przedłużyć, nim minie ten termin. Przegapisz datę? Potrzebny Ci będzie nowy profil zaufany.

Jeśli masz kłopot z założeniem profilu zaufanego, możesz skontaktować się z centrum pomocy: tel. (42) 253 54 50 (czynny pn. – pt. w godz. 7:00–18:00), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Czym jest tymczasowy profil zaufany dla osób 70+?

Jednym ze sposobów zarejestrowania się na szczepienie przeciw COVID-19 jest wypełnienie przez Internet specjalnego formularza. Można w niego wejść albo na Internetowym Koncie Pacjenta, albo bezpośrednio z portalu pacjent.gov.pl. W każdym przypadku trzeba się zalogować, dowodem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Dlatego, żeby ułatwić seniorom możliwość zarejestrowania się na szczepienie, wprowadzono możliwość uzyskania tymczasowego profilu zaufanego. Jest to usługa wyłącznie dla osób, które skończyły 70 lat i mają ważny polski dowód osobisty lub paszport. Tymczasowy profil zaufany ważny jest przez 3 miesiące.

Żeby go załatwić, trzeba najpierw zgłosić chęć rozmowy z urzędnikiem, wybierając datę i godzinę. Potem przeprowadzić wideorozmowę, żeby urzędnik mógł potwierdzić tożsamość. W tym celu trzeba mieć telefon, tablet lub laptop wyposażony w kamerę oraz mikrofon. Przeczytaj, jak wygląda uzyskiwanie tymczasowego profilu zaufanego