Wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności ( Dz.U. z 2015 roku, poz. 388).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U. z 2015 r. Nr 220. Poz. 1852).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony druk: „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” dla każdej osoby wymeldowującej się osobny druk;
- Dokument potwierdzający tożsamość lub odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej.
Opłata
Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Termin
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy za pośrednictwem Wójta Gminy Kęsowo w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej.
Uwagi
Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.
W sytuacji wymeldowania z miejsca pobytu czasowego przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, osoba zainteresowana zgłasza to organowi gminy poprzez wypełnienie i podpisanie formularza "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego".
Wymeldowania się z pobytu czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, który musi wylegitymować się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie lub zgłoszonym do protokołu. Pełnomocnik musi pokazać do wglądu dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.